Trwa realizacja wartego 43 mln zł zadania pn. „Budowa przedłużenia Alei Korfantego na odcinku od skrzyżowania z ulicą Heweliusza do ulicy Brygadzistów w Zabrzu”. Równolegle na ukończeniu jest już przebudowa torowiska tramwajowego w ciągu ul. Tarnopolskiej w Mikulczycach.
Na przedłużeniu al. Korfantego trwa obecnie montowanie ekranów akustycznych w rejonie skrzyżowania z ul. 11 listopada i skrzyżowania ul. Tarnopolskiej z Brygadzistów. Kontynuowane są prace brukarskie m.in. układaniu chodników, układanie kostki brukowej na zatoce autobusowej.
Przypomnijmy, że w związku z prowadzonymi pracami wprowadzono też liczne zmiany w organizacji ruchu:
- wyłączona z ruchu jest aleja Korfantego na odcinku od ul. Heweliusza do ronda w rejonie ul. Bruno. Objazd do al. Korfantego odbywa się ulicami: Heweliusza do Bruno;
- na odcinku skrzyżowania alei Korfantego z ul. Heweliusza obowiązuje ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją świetlną;
- na odcinku skrzyżowania nowobudowanego odcinka al. Korfantego z ul. 11-ego Listopada obowiązuje ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją świetlną;
- wyłączona z ruchu jest ul. Mickiewicza na odcinku pomiędzy ul. Boya Żeleńskiego, a ul. Ligonia;
- wyłączona z ruchu jest ul. Wawrzyńca w rejonie prowadzonych prac pomiędzy ul. Ratuszową, a ul. Lipową;
Przedłużenie al. Korfantego to niezwykle oczekiwana przez mieszkańców Zabrza inwestycja. Wykonawcą prac jest Eurovia Polska SA, która zgodnie z przyjętym harmonogramem wykonuje ponad kilometrowy odcinek drogi, która będzie połączeniem pomiędzy istniejącą al. Korfantego oraz ulicami: Tarnopolską i Brygadzistów. W ramach zadania powstały także dwa obiekty mostowe: nad jarem po kolei piaskowej oraz nad ciekiem wodnym. Na ukończeniu są również prace nad przebudową skrzyżowania z ul. 11 Listopada oraz z ul. Mickiewicza oraz rondo łączące al. Korfantego z ulicami: Tarnopolską oraz Brygadzistów. Oprócz drogi, która znacznie odciąży ruch w śródmieściu oraz usprawni komunikację ze specjalną strefą ekonomiczną, mieszkańcy będą mogli korzystać także z nowych chodników czy ścieżek rowerowych. Nie zabraknie także obniżających poziom hałasu ekranów akustycznych oraz nowoczesnego i energooszczędnego oświetlenia LED.
Całkowita wartość zadania to 42 mln zł. Na ten cel Zabrze pozyskało aż 30 mln zł w ramach Programu Inwestycji Strategicznych Nowego Ładu.
Źródło: UM w Zabrzu