W ramach przyjętego sposobu naprawy nawierzchnia jest frezowana i miejscami wzmacniana. Trwa także uszczelnianie przylegających do jezdni terenów zielonych w celu zatrzymania przenikania wody w głąb nasypu.
Jest to pierwszy etap robót, którego zakończenie planowane jest na listopad tego roku. Następnie w roku 2025, po okresie obserwacji, wykonaniu ponownego pomiaru ugięć i upewnieniu się, że kolejne deformacje nie występują, planuje się wykonanie warstwy ścieralnej i tym samym zakończenie naprawy.
Pełny plan prac:
- frezowanie nawierzchni w celu jej wyrównania,
- pomiar ugięć metodą FWD w celu szczegółowego określenia nośności konstrukcji nawierzchni,
- miejscowe wzmocnienie nawierzchni,
- wymiana całej konstrukcji nawierzchni na najbardziej zdeformowanych odcinkach drogi ze wzmocnieniem georusztem,
- odtworzenie rozebranych warstw dolnych nawierzchni,
- uszczelnienie przylegających do jezdni terenów zielonych w celu zatrzymania przenikania wody w głąb nasypu.