Przypominamy: Macie czas do 31 maja

Od lipca samorządy przejmują na siebie obowiązek gospodarowania odpadami komunalnymi.

Za odbiór odpadów mieszkańcy będą płacić wg. określonej przez gminę stawki. W Gliwicach radni uchwalili, że opłata uzależniona będzie od metra kwadratowego nieruchomości.

Mieszkańcy są zobowiązani do złożenia w Urzędzie Miejskim deklaracji w sprawie wysokości opłat za wywóz śmieci.

Ostateczny termin dostarczenia dokumentów to 31 maja 2013 roku. Spóźnialscy mogą spodziewać się wezwania do Wydziału Podatków i Opłat, który zgodnie z obowiązującą ordynacją podatkową, będzie egzekwował zapisy uchwały „śmieciowej”. Jak zakłada Mariola Pendziałek, naczelnik Wydziału Przedsięwzięć Gospodarczych i Usług Komunalnych do Urzędu Miejskiego powinno spłynąć od 12 do 14 tysięcy deklaracji. Wszyscy zainteresowani będą mogli od 6 maja do końca miesiąca uzyskać dodatkowe informacje w Biurze Obsługi Interesantów UM. Urzędnicy pomogą zarówno poprawnie wypełnić deklarację jak i prawidłowo obliczyć opłaty. W tym okresie zostanie również uruchomiona infolinia pod numerem tel. 32/239-11-95, pod którym będą udzielane wszelkie informacje na temat systemu gospodarki odpadami komunalnymi.

Dodatkowo przypominamy, że do 30 czerwca będą obowiązywać dotychczasowe umowy z firmami odbierającymi śmieci. Oczywiście przypominamy o wcześniejszym wypowiedzeniu. 

 

Media Społecznościowe

0FaniLubię
3,912ObserwującyObserwuj
0SubskrybującySubskrybuj

Nowe informacje